Heftet undersøker hvilke former for tilbakemeldinger som virker
læringsfremmende, og hvilke som ikke gjør det. Vi har med et
fundamentalt didaktisk og klasseledelsesmessig begrep å gjøre, og
viten om den nyere forskningen kan hjelpe oss med å presisere og
integrere tilbakemelding i læreprosessene og i undervisningen. Bokens
forfattere undersøker hvordan tilbakemelding kan få tilstrekkelig
høy kvalitet, så den blir lærings- og utviklingsfremmende for
elevene. De presenterer viten om tilbakemelding i forskjellige
undervisningssituasjoner og konstellasjoner av aktører, herunder
tilbakemelding fra lærer til elev, fra elev til lærer, mellom elever
og elevens tilbakemelding til seg selv.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205545229
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter