Hva skal elevene lære i matematikk i skolen? Hvordan kan lærere
støtte opp om og øke elevenes matematiske forståelse og kompetanse?
Hvordan kan matematikkundervisningen bidra til å skape gode
læreprosesser? Boka omhandler matematikken, elevenes
kompetanseutvikling og undervisningen, og den viser hvordan lærere
kan inspirere, motivere, utfordre og støtte elevene. Forfatterne
legger vekt på klassesamtaler i matematikk, og de gir mange forslag
til hvordan gode samtaler kan initieres og hvordan lærere kan
utfordre elevenes matematiske tenkning. Boka inneholder mange
praktiske aktiviteter og rike oppgaver som engasjerer elevene, med
eksempler på elevarbeider som viser elevenes løsningsmetoder og
strategier. Her er egne kapitler om de sentrale områdene elevene
arbeider med. Til hvert fagområde beskrives elevenes utvikling fram
mot mestring av sentrale begreper og ferdigheter: * Tall og
tallforståelse * Statistikk * Regning * Geometri * Måling * Algebra
Boka har en fortsettelse i Tall og tanke 2. Matematikkundervisning på
5.-7. trinn.
Les mer
matematikkundervisning på 1. til 4. trinn
Produktdetaljer
ISBN
9788205536135
Publisert
2021
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter