Denne boka gir læreren i det flerspråklige klasserommet en didaktisk håndsrekning i form av forskningsbasert kunnskap, inspirasjon og praktiske forslag. Denne vitenskapelige antologien gir læreren i det flerspråklige klasserommet en didaktisk håndsrekning i form av forskningsbasert kunnskap og metodiske forslag. Fokus er på norskfaget samt på digital kommunikasjon. Forfatterne viser blant annet hvordan arbeid med grammatikk og med skjønnlitteratur samt brukt av digitale verktøy kan øke læring i elevgrupper med språklig mangfold. Forfatterne har lang erfaring fra arbeid i lærerutdanning og solid bakgrunn fra utviklingsarbeid og forskning på flerspråklighet og interkulturelle relasjoner.
Les mer
didaktikk for flerspråklige klasserom

Produktdetaljer

ISBN
9788205570351
Publisert
2022
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok

Forfatter