Denne boka gir læreren i det flerspråklige klasserommet en didaktisk
håndsrekning i form av forskningsbasert kunnskap, inspirasjon og
praktiske forslag. Denne vitenskapelige antologien gir læreren i det
flerspråklige klasserommet en didaktisk håndsrekning i form av
forskningsbasert kunnskap og metodiske forslag. Fokus er på
norskfaget samt på digital kommunikasjon. Forfatterne viser blant
annet hvordan arbeid med grammatikk og med skjønnlitteratur samt
brukt av digitale verktøy kan øke læring i elevgrupper med
språklig mangfold. Forfatterne har lang erfaring fra arbeid i
lærerutdanning og solid bakgrunn fra utviklingsarbeid og forskning
på flerspråklighet og interkulturelle relasjoner.
Les mer
didaktikk for flerspråklige klasserom
Produktdetaljer
ISBN
9788205570351
Publisert
2022
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter