Vi stiller spørsmål hver dag. Ofte gjør vi det fordi det er noe vi
faktisk lurer på - for eksempel hva klokken er. I klasserommet
stilles det også mange spørsmål, men disse spørsmålene er ofte
ikke autentiske: Det er spørsmål som har et bestemt svar, og
læreren vet som regel hva det riktige svaret er før spørsmålet
stilles. Dette heftet handler om forskningen kan fortelle oss om
læreres spørsmål i klasserommet, og hvordan du som lærer kan øve
på og reflektere over dette i egen praksis. Hvordan kan du best mulig
knytte spørsmålene dine til elevenes læring? Heftet tar for seg
forskjellige former for spørsmål og spørsmålenes funksjoner i
klassen, og ser på hvordan læreren kan bruke spørsmål til
forskjellige formål. Bakerst i heftet finner du tips for å få
elevene engasjert i klassesamtalene.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205570283
Publisert
2022
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter