Hvordan følger skolene opp resultatene av en skolevurdering? I denne
boken vil du få mer inngående kunnskap om hvordan skolevurdering kan
gi grunnlag forbedringsarbeid, og samtidig bidra til utvikling av et
profesjonelt læringsfellesskap i skolen. Emstad utdyper med
utgangspunkt i egen forskning, hvordan skoler benytter skolevurdering
som verktøy for aksjonslæring og organisasjonslæring i sitt arbeid
med forbedring av skolen som læringsarena. Med utgangspunkt i et
teoretisk grunnlag beskriver hun hvordan skolevurdering kan fremme
økt refleksjon og læring. Boken bygger på et større
forskningsarbeid, og henvender seg derfor til både skoleforskere og
studenter på skolerelaterte masterprogram. Den vil også være nyttig
for alle som er interessert i skoleutvikling, enten det er på
skolenivå eller skoleeiernivå. Anne Berit Emstad er
førsteamanuensis og nestleder ved Program for lærerutdanning ved
NTNU. Hun har lang erfaring med arbeid med skoleutvikling og
lederutvikling på alle nivå i utdanningssektoren.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245027495
Publisert
2019
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter