Perfekt bok for deg som er ny i bærekraftskommunikasjonsfaget. Her får du god bakgrunnsinformasjon til bærekraftsbegrepet og «dos and don.ts» i kommunikasjonsarbeidet.

- Tor Mario Auran, miljø- og bærekraftsansvarlig i i NorEngros

Først og fremst synes jeg det er veldig nyttig med de 5 nøklene for bærekraftskommunikasjon og masse gode eksempler. Jeg liker det konkrete. Jeg er veldig glad i Katherines personlige innledning og avslutning med oppfordring til egen bærekraft! Dette gir motivasjon og godfølelse.

- Cathrine Gjertsen, kommunikasjonssjef i Norled AS

Boken er lettlest, sjarmerende, og jeg lærte noe nytt og ble inspirert til egne refleksjoner. Det viktigste av alt; boken gav meg håp om at det nytter, og at vi kan gjøre en forskjell. Den er lærerik og får godt frem forfatteren sin kunnskap rundt temaet.

- Helene Myking, kommunikasjons- og merkevareansvarlig Frydenbøgruppen

Er du klar for å løfte din bedrift til nye høyder gjennom bærekraftskommunikasjon? Vil du skape tillit og vekst i egen bedrift, i tillegg til å bidra til en positiv innvirkning i samfunnet? Bærekraftskommunikasjon er skreddersydd for deg som ønsker å bane vei i en verden hvor bærekraft ikke bare er en trend, men en nødvendighet. Denne boken er din guide til å navigere gjennom kompleksiteten av moderne bedriftspraksis, med et fokus på ærlig og troverdig kommunikasjon. Boken gir deg kunnskap om hvordan du og din bedrift kan: - Utforske strategier for å effektivt kommunisere bedriftens bærekraftstiltak med mål om å oppnå troverdighet og tillit blant ulike interessenter, inkludert kunder, investorer og samarbeidspartnere. - Unngå de vanligste grønnvaskingsfellene og sikre at bedriftens bærekraftskommunikasjon er i tråd med faktiske tiltak og intensjoner. Undersøke hvordan bedrifter kan formidle sitt engasjement for bærekraft på en autentisk og transparent måte. - Utforske prinsippene bak troverdig bærekraftskommunikasjon og lær hvordan man kan integrere disse i bedriftens overordnede kommunikasjonsstrategi. Få innsikt i konkrete case-studier og beste praksis innen bærekraftskommunikasjon. Bygg tillit, unngå grønnvasking, og skap en varig og troverdig påvirkning for samfunnet. OM FORFATTEREN: Katherine Duarte har lang fartstid fra akademia, blant annet i stipendiatstilling i medievitenskap og som medieforsker. Hun driver nå eget kommunikasjonsbyrå, der hun jobber som bærekraftsrådgiver, medietrener og kommunikasjonsrådgiver . Hun har blant annet jobbet i store selskap i private næringsliv, og som journalist i NRK. Hun har mottatt forfatterstipend Norsk Faglitterær Forfatter og Oversetterforening våren 2021. Katherine har jobbet med gründere, startups og forfattere og bidratt til at disse har fått presseomtale i regions- og riksaviser, deltatt på festivaler, podcast og magasiner/ fagpressen.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788294047222
Publisert
2024-03-15
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
NOR
Vekt
410 gr
Høyde
236 mm
Bredde
167 mm
Dybde
15 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
160
Sjanger
Faglitteratur