De siste årene har det blitt gjort mye for å bedre kvaliteten på vurdering av elevers læring i skolen. Likevel er det et stykke igjen før vurderingen støtter elevenes læring godt nok. Forfatteren viser i denne boka at i god vurdering er det tydelige skiller mellom faser for læring med tilhørende formativ vurdering og faser med kontrollerende og karaktergivende summativ vurdering. Vurdering som er formativ og summativ på samme tid, er den minst effektive, men det er denne formen som brukes hyppigst i skolen i dag. Dette kan endres, uten å øke press og stress for elevene eller gi lærerne større arbeidsbelastning. Ved hjelp av ren formativ vurdering vil elevene få bedre læring, og aller størst gevinst vil det ha på de svakeste elevene. Elever som lærer mer uten merarbeid for lærerne, hva kan være bedre? Boka er skrevet for lærere og lærerstudenter, og for elever, foreldre, skoleledere og politikere.E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018.]]>
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018
Gode og konkrete, og i høyeste grad gjennomførbare forslag til hvordan formativ vurdering kan gjennomføres, trekkes her ut av professorens erme. Framstillingen til Lauvås er engasjert og engasjerende.[...] I et lettfattelig språk og med en ubesværet veksling mellom egne vurderinger og henvisninger til relevant forskning og litteratur får han klart fram poengene sine.
Les mer

Produktdetaljer

Publisert
2019-07-04
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
220

Forfatter
Illustratør