Boken sammenfatter og gir en oversikt over denne forskningstradisjonen og hvordan den har vært forvaltet i Norge. Den tar for seg fire ulike aspekter i norsk klasseromsforskning: . historisk bakgrunn for tradisjonen, samt klasseromsforskning som systematisk observasjon . klasseromsforskning innenfor et interaksjonistisk-kommunikativt perspektiv . fagdidaktikk og fagutvikling belyst via klasseromsforskning . kulturelle perspektiver på utdanning og skole belyst via klasseromsforskning. Bokens form gjør at den kan tjene som en innføringsbok til forskningstradisjonen.
Les mer
Boken sammenfatter og gir en oversikt over forskningstradisjonen i Norge. Den tar for seg fire ulike aspekter: historisk bakgrunn, forskning innen et interaksjonistisk-kommunikativt perspektiv, fagdidaktikk og fagutvikling og kulturelle og reformpolitiske perspektiver. Med litteraturliste.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788241708787
Publisert
1998
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Ad Notam Gyldendal
Vekt
470 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
15 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
233
Sjanger
Faglitteratur
Redaktør