Resultatene kan for eksempel komme fra språkvurderinger, foreldretilfredshetsundersøkelser, trivselsmålinger eller andre vurderingsverktøy. Barnehagen har gjerne tilgang på informasjon fra kartlegginger, men det er ikke alltid denne informasjonen blir systematisk analysert og aktivt brukt i forbedringsarbeid.Forfatterne viser hvordan slike analyser kan gjennomføres på forskjellige nivåer i den enkelte barnehage, og vektlegger viktigheten av at de ansatte i barnehagen bruker og drøfter informasjonen seg imellom, for eksempel i profesjonelle læringsfellesskap. De tydeliggør også hvordan informasjon og analyser kan omsettes til ny og forbedret pedagogisk praksis. Heftet er en del av Dette vet vi om barnehagen : samlepakke 1]]>
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205498037
Publisert
2016-10-25
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
233 gr
Høyde
199 mm
Bredde
200 mm
Dybde
7 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
86
Orginaltittel
Det ved vi om datainformeret forbedringsarbejde i dagtilbud
Sjanger
Faglitteratur
Oversetter