Forfatteren prøver å kartlegge eksisterende føringer og praksis når det gjelder opplæring av språklige minoriteter. Han legger hovedvekt på formelle retningslinjer, ressurstildeling, kartleggings- og enkeltvedtaksprosedyrer som er etablert i forlengelsen av opplæringsloven av §2-8 Udir-tilskot-10-2005. Han identifiserer mange problematiske sider ved dagens ordning, og han mener at dagens ordning må endres for å skape en mer hensiktsmessig og pedagogisk holdbar praksis. Med litteraturliste.
Les mer
Forfatteren prøver å kartlegge eksisterende føringer og praksis når det gjelder opplæring av språklige minoriteter. Han legger hovedvekt på formelle retningslinjer, ressurstildeling, kartleggings- og enkeltvedtaksprosedyrer som er etablert i forlengelsen av opplæringsloven av §2-8 Udir-tilskot-10-2005. Han identifiserer mange problematiske sider ved dagens ordning, og han mener at dagens ordning må endres for å skape en mer hensiktsmessig og pedagogisk holdbar praksis. Med litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788275181440
Publisert
2007
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Oplandske Bokforlag
Serie
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
75

Forfatter