Hva gjør vi med sosiale medier, og hva gjør de med oss? Blir du lykkelig eller ulykkelig? Hva gjør at noe «går viralt»? Hvorfor skryter folk av seg selv? Blir det mer demokrati?
Sosiale medier er i dag en naturlig del av både hverdagsliv, arbeidsliv og samfunnsliv. Derfor blir det stadig viktigere å forstå dem.
Er du lei av synsing om sosiale medier? Denne boka gir deg svar som er forankret i flere hundre forskningsartikler innen psykologi, sosiologi, markedsføring, medievitenskap, journalistikk, statsvitenskap og en rekke andre fagfelt. Den er derfor godt egnet både for studenter og fagfolk innen disse fagfeltene.
Ida Jackson har skrevet forordet til boken, som er en svært revidert og utvidet utgave av En kort bok om sosiale medier.
Ida Aalen er utdannet medieviter. Hun jobber med digital strategi og brukervennlighet i Netlife Research.
«Ida Aalens nye bok om sosiale medier er matnyttig forskningsformidling, velsignet fri for Some-evangelisme. [...] Sosiale medier er anbefalt lektyre for alle som ønsker å vite mer om hvordan vi bruker sosiale medier, og hva det gjør med oss.» - Jan Omdahl, Dagens Næringsliv
«Den gir forbilledlig enkelt en god oversikt over et felt hvor det skjer svært mye i medievitenskapen. [...] Sånn sett er boken en oase for dem som vil vite mer om sosiale medier.» - Jens Barland, Norsk Medietidsskrift
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2015
Produktdetaljer
Publisert
2015-08-17
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
286
Sjanger
Faglitteratur
Foreword by