Boken handler om hvordan oppmerksomhets- og påvirkningsteknikker kan brukes i en hjelperelasjon for å få informasjon, skape tillit og påvirke. Oppmerksomhetsferdigheter skal først og fremst bidra til å avklare hva saken dreier seg om. En må ha objektiv kunnskap om problemet som skal løses. Videre må en kjenne til hvordan den hjelpesøkende forholder seg til sitt eget problem. Ved hjelp av påvirkningsferdigheter søker man å oppnå atferdsendring. Eksempler på temaer som gjennomgås er: oppmerksomhetsfokus, lytteteknikker, kroppsspråk, følelser, påvirkning og makt, tolkning, konfrontasjon og instruksjoner. Ragnvald Kvalsund er førsteamanuensis ved Pedagogisk institutt, NTNU, med fagområdene rådgivning, veiledning, coaching og ledelse som sine spesialfelt
Les mer
Boken handler om hvordan oppmerksomhets- og påvirkningsteknikker kan brukes i en hjelperalasjon for å få informasjon, skape tillit og påvirke.
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2006

Produktdetaljer

Publisert
2011-07-01
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Tapir akademisk forlag
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok

Forfatter