Boka gir en tenkemåte rundt påvirkning som er enkel og anvendelg.
Magnus Hoem Iversen, fagbladet Kommunikasjon 1-2017 Om å påvirke
handler om hvordan aktører i arbeids- og organisasjonslivet kan
arbeide bevisst, planmessig og langsiktig for å nå sine mål gjennom
strategisk bruk av påvirkningsprosesser. Boken belyser i korte trekk:
1. Hvordan mennesker påvirker og påvirkes av hverandre 2. Hvordan
påvirkningskreftene virker, selv om vi ikke har planlagt det 3.
Hvordan påvirkningsprosesser kan struktureres etter en metode 4.
Hvordan etisk bruk av påvirkning kan skape ekstraordinære resultater
Om å påvirke formidler kunnskap fra en rekke fagområder og
inneholder praktiske eksempler fra norske virksomheter. Forfatteren
presenterer en metode for å utvikle påvirkningsstrategier og et
etisk rammeverk til hjelp for å vurdere hva som er rett å gjøre i
ulike situasjoner. Til sammen vil kunnskapen, etikken og metoden
hjelpe deg med å få større gjennomslagskraft og øke
sannsynligheten for at du når dine mål. Boken egner seg meget godt
som grunnbok på høyskolestudier innen ledelse, organisasjon,
markedsføring, salg, innkjøp, strategi, HR og personalledelse. Den
egner seg også godt til etter- og videreutdanning og som grunnbok på
kurs og seminarer i arbeidslivet. Olav Johansen er utdannet cand.paed.
fra Universitetet i Oslo med spesialisering i undervisning og ledelse.
Han har i flere år arbeidet med å hjelpe ledere, tillitsvalgte, team
og organisasjoner med påvirkningsprosesser. Han er til daglig
høyskolelektor ved Høyskolen Kristiania og leder av Senter for
erfaringsbasert ledelse. Johansen underviser i forhandling og
påvirkning ved flere høyskoler og holder foredrag og seminarer i
arbeidslivet.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245030266
Publisert
2019
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter