Bærekraftige bedrifter kan være både konkurransedyktige og lønnsomme. Å ta vare på folk og miljø er nødvendig for å lykkes i en verden der både bedriftens kunder og eiere er stadig mer bevisste. Selskaper som verdsetter bærekraft og samfunnsansvar er fremtiden. I denne boken viser forfatteren hvordan vi kan tenke nytt om sammenhengen mellom samfunnsansvar og forretningsdrift. Boken er nyttig for bedriftslederen som vil lykkes med å håndtere overgangen til en mer ansvarlig og bærekraftig måte å drive forretning på. Du lærer hvordan du i praksis kan ta i bruk FNs bærekraftsmål, og hvordan du skal forholde deg til nye reguleringer som for eksempel regnskapslov, krav til leverandørkjeden, rapportering, ESG og finans. Med sin trinnvise strategiske modell for bedrifters tilnærming til bærekraft, viser forfatteren hvordan akademisk teori blir konkretisert i praksis. Boken er full av eksempler fra både store og små bedrifter. I tillegg finner du innlegg om ulike bærekraftrelaterte tema fra eksperter både innen forskning og næringsliv. Utfordringene deres er gjenkjennelige og skal bidra til inspirasjon til nye løsninger. Boken er skrevet for studenter og bedriftsledere som ønsker å lære seg de beste strategiene for bærekraftig forretningsdrift.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215056708
Publisert
2023-12-04
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
585 gr
Høyde
241 mm
Bredde
167 mm
Dybde
19 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
276