I Retail design. Den fysiske butikken som markedsføringskanal presenterer og diskuterer forfatteren de virkemidlene som kan benyttes innenfor fagområdet retail design – alt fra markedsundersøkelser og merkevareledelse til utforming og posisjonering av butikklokalet, eksponeringer og spesialeksponeringer.
Temaer som behandles i boken er:
kommersielle virkemidler for å øke lønnsomheten
tilrettelegging av den fysiske butikken til ulike menneskers ønsker og behov
konseptutvikling og strategier
visualisering av virksomhetens identitet
persepsjon og de menneskelige sansers kraft
rommets påvirkning for vår kjøpsatferd
vareplassering og dens kommersielle virkning
å skape scenografiske etterligninger i utstillinger og butikker
Retail design favner fag som sosiologi, antropologi og ledelse, så vel som design, arkitektur, salg og økonomi. En retail-designer må forstå både detaljistens merkevare og målgruppe, da butikken skal utvikles i henhold til det valgte konseptet og gi en inspirerende opplevelse og enkel kjøpsprosess for kundene.
Utgivelsen henvender seg til studenter innen retail design og salg og markedsføring, og til alle som har interesse for hvordan retail design med den fysiske butikken som arena, kan skape verdier i samfunnet og for forbrukerne.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788202534509
Publisert
2017-09-01
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
760 gr
Høyde
240 mm
Bredde
172 mm
Dybde
22 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
399
Sjanger
Faglitteratur
Forfatter