Nyskapning og kreativitet blir stadig mer etterspurt i arbeidslivet. Denne bokens utgangspunkt er at kreativitet ikke er en forutbestemt egenskap knyttet til bestemte personer og yrker, men en muskel som kan trenes målrettet opp. I boken lærer du hvordan. En velutprøvd metodikk for nyskapning presenteres. Den består at tre faser: kartlegging, idégenerering og foredling. For hver enkelt fase introduseres en rekke metoder med en praktisk steg-for-steg-beskrivelse og konkrete tips til gjennomføring. Boken har spiralrygg slik at den er mest mulig anvendelig i nyskapningsarbeidet.
For å bli dyktig i nyskapning er det lurt å bli fortrolig med et spekter av ulike kreative metoder. Det øker sannsynligheten for at vi kommer opp med gode løsninger. Metodikken i boken kan brukes til å løse utfordringer knyttet til alt fra samhandling, organisasjonsstruktur, teknologi eller et ønske om å utvikle nye forretningskonsepter.
Boken egner seg for:
• organisasjoner som vil arbeide systematisk med nyskapning
• prosjektledere i organisasjoner som vil lede kreativt arbeid
• arbeidstakere som lever av å være kreative, og trenger påfyll av nye metoder
• studenter og elever som vil lære seg kreative metoder
• lærere i skolen som vil bruke kreative metoder i undervisningen
]]>
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205504394
Publisert
2018-01-02
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
537 gr
Høyde
201 mm
Bredde
205 mm
Dybde
23 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Spiral
Antall sider
246
Sjanger
Faglitteratur
Forfatter
Illustratør