Ønsker du å bli dyktig til å løse problemer og utvikle nye
løsninger? Hva kreves i så fall? Og hvordan kan du arbeide mer
effektivt og målrettet med nyskapning? Nyskapning og kreativitet blir
stadig mer etterspurt i arbeidslivet. Denne bokens utgangspunkt er at
kreativitet ikke er en forutbestemt egenskap knyttet til bestemte
personer og yrker, men en muskel som kan trenes målrettet opp. I
boken lærer du hvordan. En velutprøvd metodikk for nyskapning
presenteres. Den består at tre faser: kartlegging, idégenerering og
foredling. For hver enkelt fase introduseres en rekke metoder med en
praktisk steg-for-steg-beskrivelse og konkrete tips til
gjennomføring. For å bli dyktig i nyskapning er det lurt å bli
fortrolig med et spekter av ulike kreative metoder. Det øker
sannsynligheten for at vi kommer opp med gode løsninger. Metodikken i
boken kan brukes til å løse utfordringer knyttet til alt fra
samhandling, organisasjonsstruktur, teknologi eller et ønske om å
utvikle nye forretningskonsepter. Boken egner seg for: organisasjoner
som vil arbeide systematisk med nyskapning prosjektledere i
organisasjoner som vil lede kreativt arbeid arbeidstakere som lever av
å være kreative, og trenger påfyll av nye metoder studenter og
elever som vil lære seg kreative metoder lærere i skolen som vil
bruke kreative metoder i undervisningen
Les mer
arbeidsbok i kreative metoder
Produktdetaljer
ISBN
9788205514294
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter