Forskning på KAT-veiledning presenteres på en lettfattelig måte, og som leser får du en grundig innføring i veilederrollen, ulike veiledningsmodeller og læringsstiler samt hvordan vi skaper et trygt og tillitsfullt læringsmiljø. Forfatterne belyser sentrale elementer i veiledning som kan benyttes på tvers av kliniske problemer, og i veiledning av mer spesifikke, manualbaserte tilnærminger. Stoffet presenteres med eksempler og veiledererfaringer og inneholder nyttige ressurser som kasusformuleringer tilpasset ulike aldre, sjekklister og andre relevante verktøy. Boken er for alle som veileder i bruk av kognitiv atferdsterapi, og den er særlig nyttig for dem som veileder terapeuter som anvender tilnærmingen med barn og ungdom. Psykiske helseproblemer hos barn og unge er ofte sammensatte, og behandlingstiltak må ofte omfatte mer enn individuell kognitiv atferdsterapi. Tiltakene må også være tilpasset annen hjelp som barnet og systemet rundt har behov for. Forfatterne gir praksisnære eksempler på hvordan KAT kan brukes i slike situasjoner. «Som leser får du mange gode vignetter og eksempler som er nyttige for veiledningspraksis. Jeg anbefaler boken for alle som skal lære å veilede, ut fra en KAT-tilnærming.» Hans M. Nordahl, professor i klinisk psykologi og atferdsmedisin ved NTNU
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205591967
Publisert
2024-11-25
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal
Vekt
256 gr
Høyde
245 mm
Bredde
168 mm
Dybde
13 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
133
Sjanger
Faglitteratur