Markedsføringsloven med kommentarer inneholder omfattende merknader
til og analyser av markedsføringslovens bestemmelser. Loven gir
viktige bestemmelser om forbrukerbeskyttelse, blant annet vern mot
urimelig handelspraksis, herunder villedende og aggressiv
markedsføring. Andre sentrale regler gjelder vern mot urimelig
handelspraksis overfor barn og kontroll med urimelige avtalevilkår. I
tillegg inneholder loven bestemmelser om næringsdrivendes opptreden
overfor hverandre. Bestemmelsene utgjør viktige rammevilkår for
næringsdrivendes aktiviteter i markedet. Markedsføringsloven med
kommentarer foreligger nå i tredje utgave, og gir en oppdatert og
betydelig utvidet framstilling av reglene om markedsføring i lys av
rettsutviklingen siden forrige utgave. Boken er et nødvendig verktøy
for alle som arbeider med markedsføringsrett i praksis.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205506596
Publisert
2021
Utgave
3. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter