Philip Kotlers Marketing Mangement er regnet som selve standardverket innen markedsføring og markedsføringsledelse. Denne norske utgaven er en oversettelse av den 11. amerikanske utgaven som kom i 2003, og er bearbeidet og tilpasset til norske forhold.Markedsføringsledelse er pedagogisk oppbygd, med utstrakt bruk av farger, figurer og eksempler. Den legger vekt på følgende aspekter:* Ledelsesorientering. Boken fokuserer på de beslutningene medarbeiderne i markedsføring og toppledelse står overfor for å kunne kombinere virksomhetens mål og ressurser med behov og muligheter i markedet. * Analyse. Boken gir retningslinjer for å analysere problemer i markedsføringsledelse. Case og eksempler er med på å illustrere effektiv markedsføringsprinsipper, markedsføringsstrategier og markedsføringsledelse. * Tverrfaglighet. Boken baseres også på andre relevante disipliner som økonomisk teori, atferdsteori og matematikk.Boken behandler alle de emner som en markedsfører må ha kjennskap til og beherske. Den dekker også de strategiske, taktiske og administrative overveielser man står overfor i markedsføringsledelse.
Les mer
Er regnet som selve standardverket i markedsføring, og dekker de strategiske, taktiske og administrative overveielser man må stå overfor i markedsføringsledelse. Bind 2 inneholder kapitlene 13-21.
Første utg. utgitt som ett bind
Produktdetaljer
ISBN
9788205334274
Publisert
2004
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
720 gr
Høyde
198 mm
Bredde
250 mm
Dybde
16 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Orginaltittel
Marketing management
Sjanger
Faglitteratur
Forfatter