Hva betyr det egentlig at norsk skole er en mangfoldsskole og hvordan
kan mangfoldsskolene organiseres slik at elevene opplever
anerkjennelse og mestring? Utgangspunktet for Mangfold gjennom
anerkjennelse og inkludering i skolen er en inkluderende
mangfoldspraksis som innebærer at skolen gjennomgående har et
kritisk blikk på holdninger og praksis. Både læreren og skolefagene
er sentrale, og problemstillinger knyttet til læringsledelse,
undervisningspraksis, organisering og tilrettelegging for inkluderende
læring og mestring diskuteres ut fra pedagogiske og fagdidaktiske
perspektiv. Boka har som målsetting å bidra i diskusjonen om hvordan
mangfoldsperspektivet integreres i skole og lærerutdanning.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205570337
Publisert
2022
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter