Har du lyst til å lese? Eller ikke? Ordet readicide er blitt brukt
for å beskrive et angrep på leselysten i amerikansk skole. I norsk
skole er situasjonen annerledes og litteraturundervisningen sunnere.
Bør vi likevel være på vakt? Er det faktorer som truer norske
elevers leselyst? Hvordan kan leselysten forsvares? Eller er
trusselbildet overdrevet? Lærere i både grunnskole og videregående
skole må daglig reflektere over og ta stilling til mange spørsmål
knyttet til leselyst. I Leselyst i klasserommet drøfter Åsmund
Hennig slike spørsmål, og forklarer hvordan vi kan forstå leselyst
i lys av nyere litteraturdidaktisk forskning. Boken presenterer et
vidt spekter av tilnærmingsmåter til undervisningen for å fostre
leselyst hos barn og unge.
Les mer
om trusler og redningsaksjoner
Produktdetaljer
ISBN
9788205519138
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter