Har du lyst til å lese? Eller ikke? Ordet readicide er blitt brukt for å beskrive et angrep på leselysten i amerikansk skole. I norsk skole er situasjonen annerledes og litteraturundervisningen sunnere. Bør vi likevel være på vakt? Er det faktorer som truer norske elevers leselyst? Hvordan kan leselysten forsvares? Eller er trusselbildet overdrevet? Lærere i både grunnskole og videregående skole må daglig reflektere over og ta stilling til mange spørsmål knyttet til leselyst. I Leselyst i klasserommet drøfter Åsmund Hennig slike spørsmål, og forklarer hvordan vi kan forstå leselyst i lys av nyere litteraturdidaktisk forskning. Boken presenterer et vidt spekter av tilnærmingsmåter til undervisningen for å fostre leselyst hos barn og unge.
Les mer
om trusler og redningsaksjoner

Produktdetaljer

ISBN
9788205519138
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok

Forfatter