Å utdanne seg til kroppsøvingslærer innebærer å tilegne seg
kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse på området elevers
læring og danning i kroppsøving. I lærerutdanning skal studenter,
lærerutdannere og lærere være i dialog, kritisk reflektere og
utfordre hverandre på det som gjelder det kroppsøvingsfaglige
feltet. Fagboken Kroppsøving i femårig lærerutdanning har en bred
og utdanningsvitenskapelig innfallsvinkel på skole- og
lærerutdanningsfaget kroppsøving, med en behandling av både
historiske og dagsaktuelle temaer. Boken løfter også frem ulike
sider ved profesjonsutvikling og tar opp forskning i og om faget. I
bokens nitten kapitler er det satt inn refleksjonsspørsmål som
studenter og lærerutdannere kan benytte. Boken kan inngå som pensum
i noen få emner i faget, eller fordele seg på emner som gjelder hele
det femårige utdanningsløpet. Boken retter seg mot studenter og
lærerutdannere i høyere utdanning, forskere og praktiserende
lærere. På grunn av bokens vide perspektiver, kan deler av boken
også anvendes som pensum i fag som grenser opp til
kroppsøvingsfaget, som for eksempel idrett, fysisk aktivitet, fysisk
fostring, folkehelse m.m.
Les mer
skolefag, profesjonsutvikling, forskning
Produktdetaljer
ISBN
9788205535237
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter