Dette heftet handler om lærerens ledelse av klasser og
undervisningsforløp. Det er lærerens ansvar å lede klasser og
undervisningsforløp på en hensiktsmessig måte som gir eleven et
godt læringsutbytte. Lærere som klarer dette, fremstår som tydelige
voksenpersoner. De er samtidig interessert i elevene og har et godt og
nært forhold til dem så de opplever å bli likt og anerkjent. Slike
lærere motiverer elevene til en god arbeidsinnsats. De skaper ro og
forutsigbarhet i undervisningen, de er engasjerte og støttende, og
det er ingen tvil hos elevene om hvem som har ansvaret eller
bestemmer. Dette heftet kommer inn på: Lærerens utøvelse av ledelse
Klasseledelsens betydning for elevenes læring og atferd Hva er
lærerautoritet Det asymmetriske forholdet i pedagogisk ledelse
Praktisk ledelse av klasser og undervisningsforløp, inkludert
konflikthåndtering
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205528482
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter