Loven gir viktige bestemmelser om forbrukerbeskyttelse, blant annet vern mot urimelig, villedende og aggressiv markedsføring, og om offentlig kontroll med urimelige avtalevilkår. Bestemmelsene utgjør viktige rammevilkår for næringsdrivendes aktiviteter i markedet. Loven inneholder også viktige bestemmelser om beskyttelse av næringsdrivende mot ulovlig produktetterlikning og andre illojale konkurransehandlinger. Markedsføringsloven med kommentarer foreligger nå i fjerde utgave, og gir en oppdatert og betydelig utvidet framstilling av reglene om markedsføring i lys av rettsutviklingen siden forrige utgave. Av særlig viktighet er gjennomføringen av moderniseringsdirektivet, som har til formål å styrke forbrukervernet, særlig på det digitale området, og styrke sanksjonene ved brudd på felleseuropeiske forbrukervernregler. Boken er et nødvendig verktøy for alle som arbeider med markedsføringsrett i praksis.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205610750
Publisert
2025-02-25
Utgave
4. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal
Vekt
1204 gr
Høyde
248 mm
Bredde
172 mm
Dybde
40 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Sjanger
Faglitteratur

Forfatter