I dagens utdannings- og arbeidsliv brukes hjelpesamtaler med store likhetstrekk – som veiledning, rådgiving, mentoring og coaching -- for å fremme personlig og profesjonell utvikling.  For at slike hjelpesamtaler skal virke etter hensikten, er det viktig at hjelperen har relevant forståelse av relasjon, kommunikasjon og læring i hjelpeprosessen. Det er også avgjørende at han eller hun har innsikt i sentrale redskaper på området. Det har lenge vært behov for en moderne, norsk bok som tar opp disse sentrale temaene og utfordringene i hjelpesamtaler på en helhetlig og forskningsbasert måte. Cato R.P. Bjørndals bok gir slik innsikt, med vekt på et konstruktivistisk læringsperspektiv. Boka henvender seg til alle som ønsker dypere innsikt i hvordan man kan skape konstruktive hjelpesamtaler. Boka er også oversatt til dansk og svensk. "Aldeles glimrende grundbog i vejledning." Les anmeldelsen på Folkeskolen.dk "Bjørndal leverer et troverdig og velfundert bidrag til en sentral utfordring i det postmoderne samfunnet: Å fremme mer konstruktive hjelpesamtaler." Les anmeldelsen på Forebygging.no.  ]]>
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205494336
Publisert
2016-06-28
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
484 gr
Høyde
219 mm
Bredde
158 mm
Dybde
17 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
298

Illustratør