«Boka er ideell for alle som ønskjer å heve refleksjonsnivået på eigen tekst- og journalproduksjon.»
- John Nessa, Tidsskrift for Den norske legeforening 16/2007
Det å produsere tekst – rapporter, journaler og saksframlegg – er en viktig del av barnevernets arbeid. De tekstene saksbehandlere produserer, har stor betydning; en formulering i en barnevernsjournal kan påvirke et menneskes liv. Større oppmerksomhet i omgangen med språket kan derfor danne grunnlag for bedre arbeidsmetoder og sikre klientens tillit til saksbehandleren.
Lesning av journaler bør reise fundamentale spørsmål om barnevernets virksomhet: Er språket i samsvar med det bildet barnevernet ønsker å skape av seg selv? Bidrar språket til å skape det forholdet man ønsker mellom saksbehandler og klient? Med denne boka ønsker forfatteren å gi saksbehandlere i barnevernet et verktøy til å lese egne og andres journaler kritisk. Boka er først og fremst skrevet for studenter i barnevernspedagogikk og sosialt arbeid, men kan leses med utbytte også av praktikere, forskere og andre med interesse for språkets betydning i barnevern og forvaltning.]]>
Les mer
«Boka er ideell for alle som ønskjer å heve refleksjonsnivået på eigen tekst- og journalproduksjon.»
Produktdetaljer
ISBN
9788202249694
Publisert
2007
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
260 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
8 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
132
Sjanger
Faglitteratur
Forfatter