Språk er et svært viktig og kraftig undervurdert redskap innenfor ledelse og lederskap. All ledelse dreier seg om kommunikasjon. Retorikken som brukes i omstillinger, kan ha avgjørende betydning for hva som oppnås og hva som går galt. Visjoner, mål og strategier i organisasjoner dreier seg også om retorikk. Lederes språklige kompetanse kommer ofte til kort i slike sammenhenger. Blant temaene som tas opp er ledelsesspråkets utvikling, historiefortelling, metaforisk ledelse, makt og språk, samt merkevarebygging og retorikk. Boken er aktuell for ledere, konsulenter, tillitsvalgte, studenter og alle som er interessert i ledelse i teori og praksis eller retorikk som fagfelt.
Les mer
Sidetall hentet fra første trykte utgave

Produktdetaljer

Publisert
2011-10-26
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Forlag1
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Flerspråklig
Format
Product format
E-bok
Antall sider
288
Sjanger
Faglitteratur