Hvordan vet man når en elev er god nok i norsk? Denne boka viser hvordan lærere kan vurdere språk- og skriveutviklingen til elever med norsk som andrespråk med utgangspunkt i elevtekster. Formålet med å studere elevtekster er å kartlegge hvor eleven befinner seg i norskinnlæringen og å hjelpe eleven videre i språkutviklingen. Hensiktsmessig vurdering krever både kunnskaper hos den enkelte læreren og en samkjørt vurderingspraksis i lærerfellesskapet.
I denne boka får leseren en kortfattet innføring i typiske trekk ved andrespråksutvikling og skriving på andrespråket, en grundig gjennomgang av vurderingspunkter for språk og tekst, samt ideer til god skriveundervisning.
Boka er aktuell for studenter i grunnskolelærerutdanningen, norsk som andrespråk og andrespråkspedagogikk, og for lærere og andre som jobber med elever som har norsk som andrespråk.
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2012
Produktdetaljer
Publisert
2019-08-06
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
231
Illustratør