Ekspansjon handler om konsernstrategi, og en god konsernstrategi
hviler på gjennomtenkte forretningsstrategier. Ekspansjon og
konsernstrategi går hele veien fra posisjonering innenfor et marked
til sammensetning og organisering av porteføljer innenfor et konsern.
Denne e-boken tilsvarer 1. trykte utgave fra 2015. Boken tar
utgangspunkt i strategisk analyse for å vise når ekspansjon er
lønnsomt og hvordan ekspansjonsbeslutninger kan analyseres.
Forfatterne definerer og sammenfatter stegene som bør gjennomgås i
en lønnsomhetsanalyse og presenterer et helhetlig, logisk stringent
og praktisk nyttig verktøy for analyse av ekspansjonsbeslutninger.
Boken utkom først i 2001 under tittelen Ekspansjon: Strategi for
forretningsutvikling. Denne utgaven er oppdatert med nyere
forskningsbidrag og aktuelle eksempler fra bransjer og enkeltbedrifter
i norsk og internasjonalt næringsliv. Blant annet inneholder boken et
helt nyskrevet kapittel som viser hvordan lønnsomheten kan vurderes
når man ekspanderer med en disruptiv innovasjon og når man åpner
helt nye markeder.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205455924
Publisert
2023
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter