Diskusjonene om digitale teknologier i undervisning og læring dreier
seg i stor grad om helt konkrete utfordringer. For eksempel om hva som
er fordelene ved bruk av digitale teknologier vurdert opp mot
etablerte pedagogiske praksiser. Kompetanse, motivasjon og holdninger
hos lærere omtales oftest som det største hindret for bruk av
digitale teknologier i undervisning og læringsarbeid. Men er det
slik? Ikke overraskende strever utdanningssektoren med å utvikle
overordnede strategier så vel som med å utnytte digitale teknologier
i undervisningen. I denne boken er nettopp bruk av teknologi i
utdanning tema. Forfatterne viser at dette er mer komplisert enn å
handle om teknologien i seg selv eller de individuelle barrierene for
å bruke den. Digitale teknologier i undervisning og læring handler
like mye om sosiale relasjoner, kulturer, utdanningspolitikk og
økonomi, altså den sosiale praksis bruken inngår i. Forklaring av
VR-caset med illustrasjoner
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205557154
Publisert
2022
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter