Denne boka om de uferdige reformer i skolen viser til at reformene
aldri er blitt fullt ut realisert i forhold til sine intensjoner.
Bokas innhold får fram at den nåværende reformen om Fagfornyelsen
(LK20) utvikles i spenningsforholdet mellom «det som var», «det som
er», og «det som ennå ikke er til». Det gjør det viktig å se
Fagfornyelsen (LK20) i lys av tidligere utdanningsreformer. Boka
retter i særlig grad oppmerksomheten mot utviklingen av en skole for
alle. Temaene i boka er om verdier, inkludering, tilpasset opplæring,
spesialundervisning, utdanningsledelse, lærerrollen, rollen som
lærerspesialist og skolen som lærende organisasjon. En rekke av de
forskningsarbeidene forfatterne har gjennomført er med i boka,
samtidig viser teksten i stor grad til andre relevante norske og
internasjonale studier. Utdanningsreformene med Fagfornyelsen (LK20)
blir ikke bare beskrevet, men også vurdert med kritiske momenter.
Les mer
om det som var, det som er, og det som ennå ikke er til
Produktdetaljer
ISBN
9788205542891
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter