Fra data om skolen til pedagogisk praksis. Alle skoler har i dag
tilgang til data om hvordan elevene har det i skolen og hvilket
læringsutbytte de har, både på nasjonalt og lokalt nivå og basert
på egne tester og kartlegginger i den enkelte klasse. Dataene har
imidlertid ingen verdi i seg selv. Først når de blir analysert i en
lokal kontekst, skapes det grunnlag for å forbedre den eksisterende
praksis. For å oppnå et så effektiv utbytte av dataene som mulig,
må de drøftes og anvendes i fellesskap, for eksempel i profesjonelle
læringsfellesskap og mellom skoleledelsen og lærere. Dette heftet
gir eksempler på hvordan lærere og skoleledere kan analysere og
aktivt implementere data i skolens undervisningspraksis til forbedring
av den pedagogiske praksis og elevenes læringsutbytte. Dette er
konkretisert i eksempler på skole-, klasse og elevnivå. Heftet er
den del av Dette vet vi om... serien.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205528505
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter