Tale har flyttet fra Thomas og sønnen hans, som hun har vært en slags mor for, og har bosatt seg i et kunstnerkollektiv i Italia. Hun prøver å finne seg til rette som kunstner, og som et tydelig og selvstendig medlem i kollektivet. Samtidig strever hun med å forstå hva slags relasjon hun og niåringen Erlend skal ha til hverandre nå. Mens Tale gjør seg kjent i den norditalienske landsbygda, kommer hun over en liten kirke der det står en madonnafigur med svart ansikt. Denne får stor personlig betydning for henne, og for arbeidet hennes. Anne Gjeitanger skriver en sanselig, reflekterende prosa som varsomt avdekker måter å forstå menneskelig modning og erkjennelsesvilje på. Med presisjon og nyanserikdom undersøkes det om det historisk sett også finnes andre og frigjørende måter å definere seg som kvinne på, som samtidig innebærer muligheter for å gi seg hen i kjærligheten.
Les mer
Tale flytter fra Thomas og sønnen hans, Erlend, og bosetter seg i et kunstnerkollektiv i Italia. Der strever hun med å finne ut hva slags relasjon hun og niåringen hun har vært en slags mor for, skal ha til hverandre etter bruddet. Ute på den italienske landsbygda kommer hun over en kirke med en madonnafigur med svart ansikt som skal få stor betydning for henne. Boken er en fortelling om menneskelig modning og erkjennelsesvilje, om det å definere seg som kvinne, men samtidig kunne gi seg hen til kjærligheten.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788249505982
Publisert
2008-09-17
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Oktober
Vekt
386 gr
Høyde
211 mm
Bredde
140 mm
Dybde
24 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
239

Forfatter