I dette heftet undersøker forfatteren hvordan fokus kan skiftes fra
egenskaper hos elevene til relasjoner i skolen, der både lærere og
skoleledelse spiller en viktig rolle. En relativt stor andel elever
med ikke-vestlig bakgrunn opplever utfordringer i skolen når det
gjelder læring, trivsel og tilhørighet. En utbredt tilnærming til
denne problematikken er å peke ut individer eller grupper av elever
som årsaken til disse utfordringene. Heftet er med andre ord en
invitasjon til å se på sine egne forståelser og egne former for
samspill med denne gruppen barn og unge, for å se om det er noen
knapper man kan skru på hos seg selv, og som man kanskje ikke en gang
var klar over at man hadde, og på den måten endre på selve
samspillet.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205545199
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter