Det brukes mye ressurser på utviklings- og forskningsprosjekter i
skolen. Disse kan bidra til å forbedre skolens praksis for elevene og
lærere. Men ofte viser det seg at prosjektene ikke innfrir
forventningene til dem og at forskningskunnskapen ikke brukes i
skolen. Det er med andre ord et gap mellom praksis og forskning. Økt
bruk av forskningskunnskap i skolen forutsetter at den oppleves som
forståelig og relevant av skolens praktikere, og det kan
forhåpentligvis dette heftet gjøre noe med. Her beskrives en del
praksisrelevante forskningstemaer i skoleverdenen, og hvordan skoler
og lærere med fordel kan bidra, men også ta i bruk
forskningskunnskap i arbeidet sitt. Et annet hovedtema er hvilke
forhold som hemmer eller fremmer mobilisering av kunnskap i skolen.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205536159
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter