I Utviklingspsykologiske perspektiv på barns utvikling viser Leif
Askland og Svein Ole Sataøen nye tilnærminger til å forstå små
barns utvikling. Denne fjerde utgaven presenterer aktuelle teorier og
forsking om barns utvikling, lek, læring og danning. Boka er en kilde
til kunnskap om barns helhetlige utvikling og samspill fra fødsel og
fram til skolestart, og understreker bildet av barnet som aktør i
sitt eget liv, i samspill med andre og verden omkring. Innholdet er
organisert etter livstema som representerer de store menneskelige
utfordringene barn møter gjennom oppveksten. Hvordan barn opplever
seg selv, samspill med andre og omverdenen forøvrig blir grundig
behandlet og satt inn i en pedagogisk kontekst. Boka gir
barnehagelæreren og barnehagelærerstudenten nyttige redskap for å
kunne dokumentere barns utvikling og trivsel. Den gir bakgrunn for å
kunne analysere og reflektere kritisk over profesjonelle og etiske
utfordringer i pedagogisk arbeid med barns utvikling, lek, læring og
danning. Boka er godt knyttet opp til de målene som er skissert i
barnehagelærerutdanningens kunnskapsområde «Barns utvikling, lek og
læring».
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205559219
Publisert
2021
Utgave
4. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter