Vurdering for læring som arbeidsmåte er tatt i bruk ved mange norske skoler. Dersom denne arbeidsmåten skal fremme elevenes læring på en god måte, er det viktig at lærere er bevisste på hvordan tilbakemelding brukes. Denne nye utgaven presenterer innsikten vi har om tilbakemelding og effektiv læring i dag. Den tar opp spørsmål knyttet til ulike typer tilbakemelding, hvordan og hvorfor tilbakemelding er nyttig for lærere og elever, og hva som kjennetegner god tilbakemelding for læring og utvikling. I tillegg rettes oppmerksomheten mot verdien av å styrke elevenes mestringsforventninger, selvregulerte læring og betydningen med emosjonell og faglig støtte i vurderingsarbeidet. Boken henvender seg til studenter i lærerutdanning, forskere, lærere og skoleledere.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205553736
Publisert
2022
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok