Boka ser på barns bruk av språk når de løser matematiske problemer på skolen. Den fokuserer på elevenes eget språk som en måte å bygge bru mellom formell og uformell matematikk, og viser hvordan læreren ved å bruke barnas egen måte å uttrykke seg på kan hjelpe til med å lage en oversettelse mellom hverdagsspråket og matematikkens formelle språk. Har litteraturliste, register og sammendrag på engelsk.
Les mer
Boka ser på barns bruk av språk når de løser matematiske problemer på skolen. Den fokuserer på elevenes eget språk som en måte å bygge bru mellom formell og uformell matematikk, og viser hvordan læreren ved å bruke barnas egen måte å uttrykke seg på kan hjelpe til med å lage en oversettelse mellom hverdagsspråket og matematikkens formelle språk. Har litteraturliste, register og sammendrag på engelsk.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788290898309
Publisert
2002
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Institutt for praktisk ped., Det psykologiske fakultet, Universitetet i Bergen
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
239