Boken drøfter spørsmål som hvilke etiske retningslinjer lærere bør arbeide etter sammen med skoleledelsen, kolleger, elever og foreldre, hvordan lærere skal forholde seg til myndighetenes forsøk på å få dem til å akseptere et større ansvar for skolens virksomhet, hva som skal regnes som relevant, gyldig og tilstrekkelig kunnskap i lærerens arbeid med elevene. Spørsmålene blir satt inn i en samfunnskontekst. Boken retter seg spesielt mot lærere og lærerstudenter. Med litteraturliste.
Les mer
Boken drøfter spørsmål som hvilke etiske retningslinjer lærere bør arbeide etter sammen med skoleledelsen, kolleger, elever og foreldre, hvordan lærere skal forholde seg til myndighetenes forsøk på å få dem til å akseptere et større ansvar for skolens virksomhet, hva som skal regnes som relevant, gyldig og tilstrekkelig kunnskap i lærerens arbeid med elevene. Spørsmålene blir satt inn i en samfunnskontekst. Boken retter seg spesielt mot lærere og lærerstudenter. Med litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788279350491
Publisert
2003
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Abstrakt
Vekt
290 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
165