Presseetikk er en gjennomgang av pressens etiske verdier. Presseetisk bevissthet etableres gjennom øvelse. Det vanskeligste og viktigste er å være i stand til å identifisere et presseetisk dilemma når det oppstår. Hva er problemstillingen og kjernespørsmålet? Deretter må alternative løsninger vurderes i lys av de verdier som står på spill. Her kan Vær varsom-plakaten og andre presseetiske dokumenter bidra til å klargjøre dine valg.
Denne lommeboken er skrevet for å gi en rask gjennomgåelse av aktuelle presseetiske retningslinjer. Boken vil også ha interesse for pressens publikum og kilder som vil vite hva pressen her og nå betrakter som sin yrkesetikk. Boken følger kapittelinndelingen i Vær varsom-plakaten og kommenterer det enkelte punkt med referanser til andre presseetiske dokumenter og aktuelle avgjørelser i PFU.
Les mer
Utgaven er i lommeformat
Produktdetaljer
ISBN
9788271472351
Publisert
2003
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
IJ-forlaget
Vekt
110 gr
Høyde
150 mm
Bredde
105 mm
Dybde
11 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
166
Sjanger
Faglitteratur
Forfatter