Denne boka er den mest benyttede innføringsboka innenfor fagfeltet i USA, og er oversatt til flere språk. Bokas hovedfokus er den praktiske anvendelsen av innsiktene fra forskningen på læring, undervisning, kunnskap og barns utvikling og nettopp denne innfallsvinkelen er bokas store styrke. Teori og praksis settes i sammenheng; Woolfolk viser hvordan kunnskapen kan anvendes i skolehverdagen. Boka vil derfor være verdifull for: lærerstudenter pedagogikkstudenter psykologistudenter lærere i skolen andre som studerer eller arbeider innenfor feltet Boka har en leservennlig struktur og legger opp til en aktiv tilnærming fra leserens side. Pedagogisk psykologi tilsvarer den amerikanske originalen, bortsett fra at 4 kapitler som er mindre relevante for norske studenter, er tatt ut. Anita Woolfolk Hoy er professor i pedagogikk ved Ohio State University. Hun har utgitt flere bøker og publisert en lang rekke tidsskriftartikler. Hun har lederverv i The American Educational Association og American Psychological Association, og er redaktør for tidsskriftet Theory Into Practice. «Anita Woolfolk s readability, approach, and coverage are exactly why I use her book.» - Dr. Nancy F. Knapp, University of Georgia «Woolfolk is one of the most comprehensive textbooks on Educational Psychology The level of writing and presentation of ideas are very reader-friendly.» - Dr. Cheryl C. Durwin, Southern Connecticut State University «Med Woolfolk på norsk har vi fått et solid redskap for å minske gapet mellom teori og praksis.» - Tove Pettersson, Pedagogisk institutt, NTNU
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788251918633
Publisert
2004
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Tapir akademisk forlag
Vekt
1304 gr
Høyde
280 mm
Bredde
210 mm
Dybde
30 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
480
Orginaltittel
Educational psychology
Sjanger
Faglitteratur

Forfatter
Oversetter