Yrkesopplæringen skal ta utgangspunkt i de kvalitetskrav vi stiller til godt faglig arbeid. Det nye kompetansebegrepet understreker dette. I dette hefte har vi beskrevet en vurderingspraksis som er basert på en slik opplæring. Dette er andre utgave av Vurdering i yrkesfag. 2. utgave har fått et tillegg om blant annet refleksjon og kritisk tenkning i yrkesfag. Heftet har også nytt innhold om hvordan vurderingen kan ta opp i seg at kompetansemålene i læreplanene skal tolkes i henhold til teksten OM FAGET. Teksten OM FAGET handler i mange fag blant annet om bærekraftig utvikling, helse, miljø og sikkerhet og medvirkning. Innhold Forord Innledning Helhetlig yrkeskompetanse Vurdering som grunnlag for motivasjon Utfordringer knyttet til vurdering i Vg1 og brede Vg2 Hva er vurdering – oversikt Hvordan gjøre vurderingsarbeid i praksis? Standpunktvurdering Eksamen, fag- og svenneprøver Vurdering av skolens og bedriftens opplæringsvirksomhet Sentrale begreper i vurderingsarbeidet -ordliste Heftet er skrevet for lærere og instruktører i fag- og yrkesopplæringen og er aktuelt både for skoler og bedrifter. Heftet er også relevant for studenter ved lærerutdanningene, spesielt yrkesfaglærerutdanningen (YFL) og praktisk-pedagogisk utdanning for yrkesfag (PPUY)
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245039221
Publisert
2021-11-24
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
177 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
4 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
81

Forfatter
Bilder av