I denne boka diskuterer forfatterne hva lekende læring og lærende lek i begynneropplæringen er og kan være, hvilken betydning en lekende tilnærming har for barns læring, og hvilke rammebetingelser leken har i skolen. De utforsker ulike tilnærminger til lekbasert undervisning og aktiviteter innenfor fag, på tvers av fag og i skoledagen og skolemiljøet. Lek som en del av undervisningen i matematikk, norsk, kunst og håndverk og naturfag utdypes og diskuteres, og boka avsluttes med et kapittel om hvordan skolemiljøets fysiske utforming kan tilrettelegges for lekende aktiviteter. Kapitlene viser hvordan en lekende tilnærming kan stimulere motivasjon og læringsglede og bidra til en opplevelse av sammenheng i skolestarternes hverdag, både mellom de forskjellige delene av skolehverdagen og i overgangen mellom barnehage og skole. Bokas redaktører er Svanhild Breive, Liv Torunn Eik og Line Sanne. Bidragsytere er Anne-Line Bjerknes, Hilde Dehnæs Hogsnes, Ingunn Skalstad og Trine Solstad.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245033595
Publisert
2022-09-20
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
463 gr
Høyde
242 mm
Bredde
171 mm
Dybde
18 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
236