Mange elever opplever stress i forbindelse med skolearbeidet. Denne boken handler om hvordan lærere kan hjelpe elever som opplever stress, slik at stresset ikke står vi veien for mestring og læring. I boken tar forfatterne utgangspunkt i forskning på og teorier om stress. Med bakgrunn i dette beskriver og drøfter de temaer som stressforståelse, stressdempende læringsmiljø, sosial og emosjonell kompetanse, prestasjonsangst, skolevegring, digital mobbing, kroppspress og lærerens rolle som mestringsressurs for elevene. Temaene belyser stress i skolen fra ulike vinkler. Alle tilnærmingene har til felles at de skal bidra til å forebygge stress og styrke elever og læreres mestringsopplevelser gjennom forskningsbaserte tiltak. Boken er viktig for alle som er interessert i forskningsbasert kunnskap om stress og mestring i skolen. Målgruppen er masterstudenter, forskere, ledere og lærere. Høyoppløst bilde Bla i boken
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245032857
Publisert
2019-07-19
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
440 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
15 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
226