Matematikk handler om å tenke og om å forstå den verden som omgir oss. Gjennom kropp og sanser og i samspill med omgivelsene og andre mennesker viser barna at de ønsker å oppdage strukturer og skape mening. For å utvikle matematisk forståelse må barn gjøre egne erfaringer, undre seg og resonnere. Barnas interesse for matematikk trenger respons. Barnehagelærerne må ha kunnskap og engasjement i møtet med små matematikere som utforsker matematikkens kjerne. Kjernen utforskes både ute og inne, i lek, hverdag og tilrettelagte aktiviteter og er nær knyttet til kreativitet, glede og medvirkning. Matematikkens kjerne er skrevet for studenter i barnehagelærerutdanningen og alle andre som driver med matematikk for barn. Barnehagens nye rammeplan fra 2017 har endret fokus i arbeidet med matematikk. Det er mer vektlagt at barna skal erfare med kropp og sanser. Det fremheves tydelig i den nye utgaven av Matematikkens kjerne. Den nye utgaven er oppdatert med det siste fra fagdidaktisk forskning, det har blitt fjernet en del teori for å forklare gjenværende teori mer grundig, og det er satt inn flere eksempler som vil støtte forståelsen. Høyoppløst bilde Bla i boken
Les mer
1. utg 2014

Produktdetaljer

ISBN
9788245032826
Publisert
2019-10-02
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
616 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
20 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
360