I denne boken har forfatterne samlet og redigert artikler om emnet
merkevareledelse som har stått i Magma - tidsskrift for økonomi og
ledelse. Sammen med bokens innledning gir artiklene mange faglige
innfallsvinkler til merker, merkevarebygging og merkevareledelse.
Emnet blir belyst både på bedriftsnivå og på nasjonalt nivå, og
det tas strategiske og operative utgangspunkt gjennom boken. Blant
artikkelforfatterne finner vi noen av Norges fremste fagfolk innen
både næringsliv og akademia. Boken passer godt for studenter ved
høgskoler som skal ha et samlet overblikk over emnet, og den passer
for strategiske beslutningstakere som arbeider med problemstillinger
rundt merkevareledelse. Emner som berøres, er bl.a. utvikling av
merkevarestrategi, merkeelementene, merkeutvidelser, private merker,
merkevarebygging på Internett, et merkes personlighet,
merkeallianser, merkerelasjoner og land som merkevare. Leif E. Hem er
førsteamanuensis og programdirektør ved NHH og har doktorgrad fra
NHH innen merkevare og merkevareledelse. Hem har ansvaret for NHHs
Executive MBA-program i merkevareledelse. Nina M. Iversen er forsker
ved SNF. Hun har sin doktorgrad fra NHH innen merkevareledelse og
kommunikasjon. Iversen har bred erfaring fra undervisning, forskning
og konsulentarbeid.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245031799
Publisert
2019
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter