Lykkes man med merkevarebygging av en region, lykkes man også i å
utvikle unike forestillinger om og assosiasjoner til regionen. Denne
boken viser at merkevarebygging ikke handler om hva vi gjør med
næringslivet og regionen, men heller om hvordan regionen blir
fremstilt, og hvordan den blir oppfattet av målgruppen. Da vil den
regionale merkevaren bli vanskelig å kopiere av andre, liknende
aktører. Bokens bidragsytere formidler kunnskap fra sitt arbeid med
og forskning på regional merkevarebygging. Alle kommer fra
universitets- og høyskolesektoren og formidler innsikt fra fagfeltene
økonomi, antropologi, statsvitenskap, sosiologi, markedsføring og
reiseliv. Forfatternes ulike bidrag bygger både på grunnforskning og
på systematiske studier av faglitteratur, utredninger og tidligere
forskning. Boken ser på regional merkevarebygging fra tre sider:
gjennom en teoretisk og konseptuell tilnærming til fagområdet, ved
å drøfte tiltak og tilnærminger for å vedlikeholde og
videreutvikle en sterk regional merkevare, og gjennom en avsluttende
diskusjon om kulturelle og andre regionale trekk som ressurser i det
regionale merkevarearbeidet. Bidragsytere i boken: Trond Blindheim,
Stine Didriksen, Erling Dokk Holm, Runar Døving, Kristen Albert
Ellingsen, Bjarge Schwenke Fors, Nina M. Iversen, Per Kåre Jakobsen,
Kari Jæger, Trine Kvidal-Røvik, Turid Moldenæs, Nigel Morgan, Lars
Erling Olsen, Bård Tronvoll, Arvid Viken.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245031300
Publisert
2019
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok