Vi gjennomlever en teknologisk revolusjon som går raskere og er mer
vidtrekkende enn det noen generasjon før oss har opplevd. Mange
voksne og lærere opplever at de unge er fortrolige med en teknologi
de selv har vansker med å forstå. Foreldre opplever at barna deres
forsvinner inn i et digitalt univers de selv opplever som fremmed. Den
nye teknologien endrer alle aspekter ved samfunnet vårt, også
utdanning. Likevel sliter mange med å forstå hvordan de best skal
kunne utnytte og manøvrere i dette nye utdanningslandskapet. Denne
boken er ment som en førstehjelp til å forstå og forholde seg til
det, og hvor forfatteren forsøker å gi deg svar på spørsmål som:
Hvordan utnytte digital teknologi for læring, og samtidig håndtere
de utfordringene den medfører? Hvordan manøvrere i et samfunn hvor
all verdens informasjon kun er et tastetrykk unna? Hvem bør lese
boken? Boken retter seg først og fremst mot studenter som tar
lærerutdanning, lærerne selv og dem som jobber med utdanning. I
tillegg vil alle som har barn i skolen eller under utdanning, ha god
nytte av den. Det samme gjelder de som jobber med eller er interessert
i utdanningspolitikk. June M. Breivik jobber som utviklingssjef
e-læring ved Handelshøyskolen BIs LearningLab. Hun har bred erfaring
fra utdanningssektoren og har blant annet vært inspektør og rektor i
grunnskolen, tillitsvalgt på ulike nivåer i Utdanningsforbundet og
prosjektleder for Digital Skole i Hordaland fylkeskommune. Breivik har
siden 1990-tallet jobbet med hvordan teknologi påvirker og endrer
kunnskap og utdanning.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245030228
Publisert
2019
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter