Denne boka er skrevet for deg som er i siste del av
grunnskolelærerutdanningen (syklus 2). Du skal lese om temaer som du
trenger i videreutviklingen av din profesjonelle kompetanse, og som
vil være relevante for å utvikle et masterprosjekt. Disse temaene er
kommunikasjonen mellom lærer og elev, klasseromsforskning,
profesjonsfaglig digital kompetanse, likeverdig opplæring,
spesialpedagogikk, sårbare elever, samarbeid i skolens
profesjonsfellesskap, mangfold og lærerens samfunnsansvar. Bokas
kapitler er skrevet av Nils Breilid, Hanne Christensen, Thomas Eri,
Rolf B. Fasting, Monica Johannesen, Simon Michelet, Cecilie Pedersen
Dalland, Kirsten E. Thorsen, Inger Ulleberg og Leikny Øgrim, som alle
er ansatt ved lærerutdanningen ved OsloMet Storbyuniversitetet.
Kirsten E. Thorsen og Hanne Christensen er bokas redaktører. Kirsten
E. Thorsen er førstelektor i pedagogikk ved OsloMet
Storbyuniversitetet. Hun har mange års erfaring som lærer,
skoleleder og lærerutdanner i pedagogikk. Lærerkvalifisering og
utfordringer i spenningen mellom teori og praksis i lærerutdanning er
hennes forskningsfelt, og hun har publisert en rekke vitenskapelige
artikler samt bokkapitler innenfor dette emnet. Hanne Christensen er
dosent i pedagogikk ved OsloMet Storbyuniversitetet, Institutt for
grunnskole- og faglærerutdanning. Etter flere år i grunnskolen som
lærer og skoleleder har hun nå arbeidet i lærerutdanningen i over
tjue år. FoU- arbeidene omhandler i stor grad skoleutvikling,
klasseledelse og lærerkvalifisering. Hun har på disse feltene
publisert artikler og bøker rettet mot studenter, lærere og
forskere.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245027808
Publisert
2019
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok